7 grešaka u organizaciji doma koje nećemo ponoviti i ove godine

Organiziranje doma nije uvijek jednostavan zadatak. Prije svega, vaša kuća ili stan ne pripadaju prvenstveno vama – tu su još i ostali članovi obitelji, kućni ljubimci, cimeri ili partneri. Proces je možda još kompliciraniji od samog postavljanja stvari na njihovo mjesto ili rješavanja viška. Čini vam se da na svakom koraku dobivate savjete o tome kako držati svoj prostor urednim, ali vam to jednostavno ne polazi za rukom? U nastavku pročitajte sedam grešaka koje najčešće ponavljamo.

Kako zapravo postanete organizirani? Možda je manje do toga što biste trebali napraviti, a više do toga što biste trebali prestati raditi.

Kupnja organizatora prije nego se riješimo viška nepotrebnih stvari

Kao prvo, ne možete krenuti organizirati prije nego što odlučite koje stvari namjeravate zadržati, a koje ćete baciti. Iako je to očigledno, ponekad se toliko uzbudimo oko organiziranja da zaboravimo što ono znači u stvarnosti. Ako stvarno želite organizirati svoj dom, morate početi s eliminacijom stvari koje vam ne trebaju ili ih više ne želite.

Elsa Elbert, vlasnica i profesionalna organizatorica u Composed Living ne preporuča kupnju komada koji pomažu pri organizaciji prije nego padne odluka o tome što će se baciti, a što zadržati. Napominje i da većina ljudi želi onu zabavnu stranu, kupnju onoga što će im pomoći pri organizaciji, ali često griješe u veličini ili im organizator jednostavno ne odgovara. Nećete znati što vam treba dok ne znate što točno organizirate. Kad žurite s kupnjom organizatora, ne samo da riskirate potencijalno gubljenje novca, nego si isto tako postavljate navike kojih se nužno nećete dugoročno pridržavati.

Julianna Poplin iz The Simplicity Habit smatra da su ljudi više u stanju održavati njihov novi sustav organizacije kad nisu toliko preplavljeni stvarima koje posjeduju. Sugerira da je najbolje započeti s rješavanjem stvari kako biste dobili svježu perspektivu koliko i zbog čega zadržavate ono što ste naumili ostaviti.

Izvor: Pinterest

Ne dajete si dovoljno vremena za organizaciju

Čišćenje i rješavanje viška nepotrebnih stvari u stvarnosti oduzimaju dosta vremena. Jedna od najvećih greški koje ljudi rade je da ne razmišljaju o tome i prema tome si ne ostave dovoljno vremena kako bi obavili te zadatke. Ben Soreff, profesionalni organizator u House to Home Organizing kaže da se kod čišćenja i organizacije sve vrti oko vremena. Većina ljudi ne završi ono što započne, pa stvari često mogu poći u krivom smjeru, ostavljajući njihov dom u još većem neredu. Njegov je prijedlog da bi svatko trebao biti više realističan oko toga koliko mu je vremena potrebno za čišćenje, te da je bolje fokusirati se na samo jednu prostoriju.

Ne poznajete dovoljno svoj osobni stil  

Organiziranje se čini jednostavnim, ali ovisno o vašoj osobnosti, prostoru i načinu na koji prirodno djelujete, možda će vam trebati drugačiji pristup. David Mason iz The Knobs Company predlaže prvo planiranje proračuna kako biste znali što si možete priuštiti i kolika su financijska sredstva namijenjena cjelokupnoj organizaciji vašeg doma. Također predlaže stvaranje sustava koji će vam pomoći u arhiviranju, razvrstavanju i pojednostavljivanju cjelokupnog procesa. Na ovaj način ćete imati manje nepotrebnih stvari.

Jedna uobičajena greška u organizaciji je pretjerana organizacija svog prostora, kaže Eden Passante, stručnjak za dom i lifestyle bloger u Sugar and Charm. Ako je prostor pretjerano organiziran i ne odgovara vašem životnom stilu, neće dugo ostati takav i može se brzo ponovno zatrpati.

Izvor: Pinterest

Previše se oslanjate na Pinterest

Pinterest može biti nevjerojatan izvor inspiracije, ali bilo da ste na platformi pet godina ili pet minuta, brzo ćete shvatiti da ove prekrasne fotografije i ideje mogu biti neodoljive i, možda, ponekad pomalo nerealne.

Iako postoji, naravno, mnoštvo sjajnih ideja što se tiče čišćenja, organiziranja i dizajna, postoje i domovi koji su kreirani digitalno ili u studiju, a ne od strane običnih ljudi pa to nisu njihovi svakodnevni domovi. Stoga je najbolje sve što vidite uzeti s rezervom.

Ljudi često za sebe stvaraju neodržive sustave koji ne odgovaraju njihovom životnom ili organizacijskom stilu, nakon što pogledaju Pinterest, kaže Caroline Solomon, organizatorica domova u New Yorku. Prije nego što kupite rješenja za pohranu, zapitajte se hoćete li stvarno odlagati stvari u njih. Ponekad je organiziranje najbolje ostaviti na Pinterestu, kaže ona.

Zanemarivanje činjenice koliko je prostor visok ili nizak

Kada je u pitanju organiziranje, često postoji dovoljno vertikalnog prostora koji smo skloni zanemariti.

Puno puta zaboravljamo obratiti pozornost na ono što nam je dostupno, kaže Jill McMeekin, osnivačica J. Ryan Solutions. U prijevodu to znači da što je lakši pristup ladici, ormariću ili ormaru, to bi se stvari koje tamo odlažemo trebale češće koristiti. Primjerice pladnjevima za blagdansku večeru koji se koriste jednom ili dvaput godišnje nije mjesto u kuhinjskom ormariću. Takve bi predmete trebalo premjestiti na neko drugo mjesto koje nije na dohvat ruke.

Ormare možete i sami vrlo lako organizirati

Svatko ima neuredan ormar, ali ponekad je to zato što ćemo se radije prilagoditi onome što oni već nude. Znate li da ih možete redizajnirati i organizirati kako vama najbolje odgovara?

Ljudi su spremni jednostavno prihvatiti način na koji im je ormar postavljen kad ga kupuju za svoj dom, kaže Dan Wiener, osnivač i vodeći dizajner interijera u Homedude. Predlaže da ako vaš ormar ima samo šipku na koju se stavljaju vješalice s odjećom, razmislite o tome da svom ormaru dodate police ili ladice, a zatim upotrijebite pregrade za organiziranje polica i odvajanje različitih vrsta odjeće. Ako ste vizualna osoba, Wiener predlaže da svoju odjeću rasporedite po boji i vrsti, jer to će učiniti vaš ormar vizualno privlačnijim i olakšava pronalaženje onoga što tražite.

Izvor: Pinterest

Organizirati biste trebali svakodnevno, jer to je proces koji se uvijek odvija

Jedna je stvar dubinsko očistiti ili osvježiti svoj dom svakih nekoliko mjeseci, dok je sasvim druga stvar učiniti da organiziranje bude dijelom vaše svakodnevne rutine. Što češće organizirate, lakše ćete se priviknuti na to. Ljudi često pretpostavljaju da je jedini način da se organizirate tako da se odmah bacite na cijeli sadržaj svog doma. Umjesto toga, postavite mjerač vremena na 15 minuta i pogledajte što možete postići u tom vremenskom okviru. Bez obzira rješavate li svoju ladicu za smeće ili jedan kut svoje sobe, mali koraci vode do velikih promjena.

Izvor: https://www.thespruce.com/organizing-mistakes-to-avoid-2022-5215526

Pročitajte još

Novi krug subvencija za stambene kredite

Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama objavila je prošlog tjedna vijest da posljednji krug subvencija za stambene kredite...

Komentari

Povezano

Novi krug subvencija za stambene kredite

Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama objavila je...

5 znakova da je došlo vrijeme za zamjenu usisavača

Usisavač je jedan od najvažnijih aparata u svakom kućanstvu....

Ostanimo povezani!

Pratite nas i na Instagramu