Kako se osjećati ugodno u svom domu u teškim vremenima

U svijetu posljednjih tjedana vlada kaos i posve je razumljivo što se mnogi osjećaju zabrinuto, preplašeno i nervozno. Razlog tomu su nepredvidljiva budućnost, ali i posljedica onoga što su nam donijeli pandemija koronavirusa i potresa koje smo tek počeli polako zaboravljati.

Bez obzira na to sa čim se suočavamo, bilo da se radi o ratu, smrti ili bolestu, moramo se sjetiti da će uz svu bol koju smo pretrpjeli, nešto dobro proizaći iz lošeg. Bez obzira što se događa izvan našeg doma, ipak moramo ići dalje.

Danas savjetujemo kako da se u svom domu osjećate bolje u teškim vremenima.

Kupite svježe cvijeće, radite u svom vrtu, zalijte cvijeće ili napravite mjesta na balkonu za biljke

Važno je da u stresnim trenucima ostanete povezani s prirodom. Možete kupiti cvijeće i složiti ga u vazu za svoj radni ili blagovaonski stol. Možda ćete poželjeti kupiti ljiljane, suncokrete ili nešto simbolično za vas u ovom trenutku da iskažete svoju podršku i vjeru u čovječanstvo.

Ograničite vrijeme za informiranje o razvoju neke situacije koja je za vas teška

Ako vam vijesti iz dijela svijeta pogođenog ratom počinju narušavati mir i normalno funckioniranje, najbolje je ograničiti količinu dnevnih vijesti koje konzumirate tijekom tog vremena. Puno je lažnih vijesti, mamaca za klikove, senzacionalističkih naslova i propagande koji kruže društvenim mrežama, stoga je najbolje imati nekoliko ključnih pouzdanih izvora na koje se možete osloniti i koje ćete provjeriti dva do tri puta dnevno.

Budite kreativni svaki dan

Napravite nešto kreativno svojim rukama, recimo nešto kao sastavljanje cvjetnog aranžmana ili vijenca za vrata. Sastavljanje slagalice također bi moglo pomoći da ne mislite na ono što ne možete kontrolirati.

Igrajte se više sa svojim kućnim ljubimcima ili djecom

Više nego inače provodite vrijeme u krugu svoje obitelji u teškim trenucima i mazite ih, igrajte se s njima, volite ih više! Više se igrajte sa svojom djecom, vodite psa u više šetnji, igrajte se s mačkom. Dodir je ključan za emocionalno zdravlje i ozdravljenje. Također, to čini dom ugodnijim, održavajući ukupnu energiju pozitivnom i toplom.

Naučite nešto novo ili poradite na stjecanju neke nove vještine

Tijekom pandemije, ali i sada tijekom cijelog ovog kaosa, poradite na tome da naučite nešto novo. Čitajte više knjiga jer čitanje je jednostavan čin koji pomaže mozgu. Birajte knjige koje ne potiču tugu i tjeskobu i čitajte na svom omiljenom mjestu kod kuće, uz šalicu čaja ili kave.

Organizirajte nešto

Organiziranje vašeg doma pomoći će i vašem obiteljskom životu, podiže vaše raspoloženje, a čak poboljšava i emocionalno zdravlje jer organizacija smanjuje razinu stresa. Kada organizirate svoje kuhinjske ormariće, pustite dobru glazbu ili nazovite prijatelje te usput čavrljajte. Složite stvari koje planirate zadržati u red, a višak donirajte onima kojima je potrebno.

Iskoristite teška vremena za podučavanje o stvarnom životu

Teška vremena mogu biti dobra prilika da mlađe naučimo o stvarnom životu. Moramo ih naučiti kako bi se kasnije kao odrasli mogli snaći. Djecu bismo trebali učiti o ratu, što on znači i kroz što ljudi prolaze tijekom rata i kako je njima potrebno naše suosjećanje i podrška. Zbog pandemije korone i brojnih zatvaranja sada bi mogli bolje razumjeti koncept rata nakon što smo morali ostati kod kuće, kupovati dodatne zalihe i ponekad danima ne izlaziti iz kuće. Dopustite da loša vremena budu prilika za mentalni rast vaše djece.

Upisujte svoje misli u dnevnik

Virtualni svijet je nažalost postao zbrka mišljenja i argumenata, ne samo na web stranicama s vijestima, već i u društvenim medijima, posebno na Instagramu i Facebooku. Ljudi ostavljaju mrvice mržnje u obliku komentara, privatnih poruka i bijesnih objava posvuda, a posebno u ovakvim vremenima. Znam da fizičko zapisivanje svojih misli djeluje kao stara škola, ali to je najbolji način za kanaliziranje strahova i briga. Ako isto pokušate na internetu, najvjerojatnije ćete se osjećati gore, tužno, ali istinito.

Kuhajte dobru hranu

Ovo biste trebali stalno prakticirati. Kad ste pod velikim stresom, jedenje nezdrave hrane samo pogoršava situaciju. Šećer je neprijatelj broj jedan pa ga ograničite. Pazite da ne pretjerujete s alkoholom ili cigaretama. Pokušajte više koristiti sokovnik ili neka vam barem jedan obrok dnevno bude salata. Izbacite u potpunosti masnu hranu. Kuhanje je također dobro za vaše emocije, zahtijeva fokus, pa vam može skrenuti misli s stvari.

Meditirajte i stvorite mjesto koje će vam donositi mir

Stvorite prostor u svom domu gdje možete sjediti i voditi dnevnik, moliti se, meditirati, istezati se, raditi jogu. Dodajte eterična ulja, časopise i olovke, udoban jastuk, prirodne svijeće. U stresnim vremenima važno je da dodatno dobro brinete o sebi. Održavajte svoje redovite rituale brige o sebi i nemojte se osjećati krivima što ste pokazali ljubaznost prema sebi. Ako ste ljubazni prema sebi, možete biti ljubazni prema drugima. Ako brinete o sebi, možete se brinuti i o drugima.

Izvor: https://www.decor8blog.com/blog/2022/3/1/10-ways-to-make-your-home-feel-better-during-hard-times

Pročitajte još

5 znakova da je došlo vrijeme za zamjenu usisavača

Usisavač je jedan od najvažnijih aparata u svakom kućanstvu. Pomaže nam održavati naše domove čistima i urednima, ali kao...

Komentari

Povezano

5 znakova da je došlo vrijeme za zamjenu usisavača

Usisavač je jedan od najvažnijih aparata u svakom kućanstvu....

Vodič za odabir umjetničkih djela za dnevnu sobu

Ako mislite da vam dnevna soba izgleda nepotpuno ili...

Ostanimo povezani!

Pratite nas i na Instagramu