5 znakova da sustav organizacije koji imate u svom domu ne funkcionira

Koliko ste samo puta donijeli novogodišnju odluku o tome kako ćete u potpunosti organizirati svoj život, tako što ćete prvo krenuti s organizacijom svog doma? Nakon što ste se riješili nekolicine predmeta, ostale malo presložili i dotjerali ih, bili ste uvjereni da će prostorije u domu bolje služiti svojoj svrsi. Nekoliko mjeseci ili tjedana kasnije, možda čak i dana, vraćate se starim navikama. Pitate se zašto vam se to stalno događa?

Liz Jenkins, vlasnica Fresh Space iz Nashvillea kaže da nije ništa neuobičajeno da neka područja u našim domovima opet postanu problematična nakon što ih organiziramo. Stvorite naviku redovitog provjeravanja kako funkcionira vaša organizacija i prilagodite ono što je potrebno. Nekoliko je znakova koji ukazuju na to da vaši novogodišnji planovi ne funkcioniraju baš najbolje.

Nered se i dalje neprestano vraća

Naši domovi nisu ogledni primjerci, već u njima žive pravi ljudi, a to znači da će ponekad pošta biti naslagana na radnoj površini ili će razne kutije i limenke biti zaglavljene u kutu kuhinjske police. Kada dosljedno gomilate stvari na mjestu koje ste prethodno organizirali, valjda vam je jasno da je to znak upozorenja. Određena mjesta u vašem domu vjerojatnije će opet podlegnuti neredu, kao što su kuhinja, ostava, dječje sobe i ormari. Obično su to prostorije koje se često koriste i u kojima se mnogi predmeti izmjenjuju na dnevnoj bazi, zbog čega će se sustav organizacije u njima vjerojatnije raspasti, kaže Jenkins.

Shira Gill, autorica Minimalista i stručnjakinja za organizaciju doma, smatra da je prvo mjesto koje vidite kada uđete kroz vrata potencijalno opasna zona za nastanak nereda. Ako vaš ulaz trenutno služi kao odlagalište pošte, kaputa, torbi, ruksaka i cipela, Gill napominje da je to zbog toga što je ulaz kao magnet za nered. Upravo on često služi kao stanica za sve naše dolaske i odlaske. 

Ne možete naći neke stvari u svom domu?

Ova situacija je prirodni nastavak prethodne. Ako dozvolite da se nered nakupi, pogotovo ako svoje stvari ne stavljate na isto mjesto gdje ste ih stavili prilikom organiziranja, postat će izazovno održati sustav organizacije kako ste ga zamislili.

Usvajanje novih navika nije tako jednostavne kao što se čini. Može proći dosta vremena prije nego pronađete nešto što vam stvarno odgovara.

Pospremanje postaje zamorno

Svoje domove organiziramo iz nekoliko razloga – želimo čist dom bez nereda, želimo znati gdje se što nalazi kada nam zatreba i da čišćenje naših prostora ne bude toliko težak zadatak.

Ako nećete svaki predmet uredno vratiti na svoje mjesto, jednom kada vam isti zatreba, nećete ga moći pronaći. Možda ćete se zapitati zašto ste se uopće trudili sve organizirati. Duboko udahnite i ponovno razmislite o svom sustavu organizacije i preuredite dom na način koji omogućava brzo čišćenje.

Najveće organizacijske pogreške koje Gill uočava su bespotrebno kompliciranje sustava organizacije i problematično održavanje istoga. Gill također naglašava važnost usvajanja navike svakodnevnog osvježavanja nakon što uspostavite odgovarajuću organizaciju u svom domu.

Vaš sustav organizacije počinje vas frustrirati

Bilo koji od prethodno uočenih znakova ukazuje na to da nešto ne valja s organizacijom kako ste ju sami zamislili. Kada se taj osjećaj pojača i izazove napetost i stres, može doći do frustracije.

Ako nered i nezadovoljstvo u vašem domu počinju utjecati na ostatak vašeg života i osjećate se tjeskobno i preopterećeno, vrijeme je da poduzmete nešto, savjetuje Gill. Vrijeme i energija uloženi u stvaranje dobro organiziranog doma isplatit će se dugoročno.

Tajna je u tome da ne postoji savršen sustav

Sustav ne znači da je sve samo gurnuto u prostor, kaže Jenkins i preporuča vrlo tradicionalan pristup izvlačenja svega iz prostora, grupiranja, odbacivanja svega što nije potrebno ili željeno, premještanja onoga što ne pripada prostoru, ali što želite zadržati. Zatim razmislite o prostoru za skladištenje koji imate. Previše ljudi preskoči cijeli prvi dio i krene odmah s organizacijom i odlaganjem predmeta u lijepe košare, što je recept za katastrofu.

Normalno je biti uznemiren samom idejom da prođete kroz sve u svom domu, ali postoji rješenje i za to. Gill ovaj proces naziva pobjedom od 15 minuta, a radi se o tome da postavite mjerač vremena na 15 minuta i pogledajte što možete učiniti za to vrijeme. Kada se timer isključi, nastavite ako želite ili ponovite isto kasnije.

Izvor: https://www.thespruce.com/signs-your-organization-system-isnt-working-5272381

Pročitajte još

Novi krug subvencija za stambene kredite

Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama objavila je prošlog tjedna vijest da posljednji krug subvencija za stambene kredite...

Komentari

Povezano

Novi krug subvencija za stambene kredite

Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama objavila je...

5 znakova da je došlo vrijeme za zamjenu usisavača

Usisavač je jedan od najvažnijih aparata u svakom kućanstvu....

Ostanimo povezani!

Pratite nas i na Instagramu